הביסקיה ועוד...

אז היכן ההינו ומה עשינו בחודש האחרון.. יצאנו בשלהי חודש אוגוסט ללה רושל בצרפת בכדי לקבל קטמרן חדש מסוג נאוטיטק 40 Nautitech 40 Open)) של חברת בוואריה. סירה חדשה לגמרי בתצורת בעלים שלוש קבינות ושני שרותים. הקטמרן שנימסר לנו היה האחרון שנמסר לפני היציאה של האירופיים לחגים ותהליך המסירה עבר בצורה חלקה. הקטמרן מצוין במפרש ג'ניקר שהסתבר כעוזר המיוחד בהפלגה ברוחות שהיו.

לאחר אבזור הסירה בכל ציוד הבטיחות הנדרש ובדיקה מדוקדקת של הסירה מערכותיה ושל תחזית מזג האוויר הגעת הוות המנצח והתייעצות אם הבעלים החלנו את מסעינו בחציה של הביסקיה חציה בת 330 מילים ימיים(שלושה ימים וחצי) לתחנתנו הבאה לה קורונה בספרד ממש מעבר לפינה.

בגין רוחות חלשות יחסית והצורך לצבור מעט שעות מנוע לפני הטיפול הראשון הפלגנו במהלך שלושת הימים הבאים במנוע ומפרש במשולב כאשר הרוח עלתה מעט כיבינו כמובן את המנוע. את זמן ההפלגה ניצלנו כמובן בכדי ללמוד נושאים חדשים ולהפליג אם הגיניקר ככל הניתן המשמרות חלפו להם ביעף ואנחנו כבר רואים את לה קורונה מעבר לפינה.

בדרכינו באופן יומי ניקרו בעלי חי ימיים דולפינים צבי ים וכמובן לא לשכוח את דגי הטונה ששמחו להיתפש בחכתינו מפעם לפעם והיוו חלק מעניין בתפריט היומי. הגענו לקורונה לפנות ערב כאשר הסירה מפליגה במהירות ממוצעת של 7קשרים ויותר כמובן סידור והכנת הסירה להפלגה הכוללים שטיפה של הסירה מילוי דלק ומים ובדיקה של כל מערכות הסירה מקלחות ושינה ערבה.

למחרת בבוקר אנחנו יוצאים להצטיידות קלה ומחפשים היכן ניתן להחתים את הדרכונים הרי עברנו מצרפת לספרד להפתעתנו למרות שאנחנו לא אזרחים של אחת ממדינות האיחוד מתייחסים אלינו ככאלה ומסרבים בתוקף להחתים את הדרכון בטענה שבמדינות האיחוד צריך חותמת אחת בכניסה וחותמת אחת ביציאה וכמובן לא לשכוח את אמנת "שאן-זן" המפורסמת המאפשרת לכל אדם שאינו בעל דרכון של אחת ממדינות האיחוד לשהות בתחומי מדינות האיחוד 90 יום בלבד וכנ"ל גם הסירה שדגלה אינו דגל אחת ממדינות האיחוד אלא דגל ארה"ב.

מזדרזים להרים עוגן ויוצאים לבקר עיר קטנה יחסית בשם ויגו "VIGO" עוד 120 מייל בערך לוויגו שהיא בעיקר עיירת דייג אנחנו מגיעים יום למחרת בשעות הערב המוקדמות ובערפל מוחלט כאשר מערכת ה AIS של הסירה מספקת התראות שאינן פוסקות כי הגענו בדיוק בשעת ההפלגה של צי הדייג לקראת ערב כ60 סםינות דייג שיוצאות מולינו באותו הזמן התאריך 28/8 יום הולדתי אז למרות השעה המאוחרת 23:00 ולאחר הטיפול הנידרש בסירה וההכנה שלה ליציאה אנחנו מוצאים מסעדה פתוחה והולכים לחגוג אם כוס יין משובח ומאכלים לא פחות. לא לשכות את המקלחת המשובחת לא פחות ושינה ערבה זוהי גם התחנה האחרונה בספרד לפני שאנחנו עוברים לפורטוגל.

למחרת הצטיידות בדלק ומצרכי מזון ולקראת צהריים יוצאים לדרכינו ל נזרה "Nazare" בפורטוגל אחת מעיירות גלישת הגלים המפורסמות בעולם כ 150 מיל שעוברים חיש מהר אם רוח בגב גיניקר גאה. מגיעים יום למחרת בשעות הבוקר למרינה קטנה וצפופה מזל שהזמנו מקום מראש טיפול יסודי לסירה וממשיכים מיד לעיירה מטריפה לטעום ממאכלי המקום ולהצטייד במצרכים לפני שממשיכים לליסבון בירת פורטוגל שם נעצור ליומיים לתיקונים קלים בסירה והחלפת משאבת ביל'ג מנוע שמאל שפשוט התפרקה לה להנאתה.

אנו פוגשים אדם נחמד בשם גור'ג שמתענין מאד בסירה ומסתבר שהוא רכש בדיוק כזאת אבל ההספק תתבצע בשנה הבאה כמובן שהזמנו אותו אל הסירה ועל כוס יין משובח בחסות הבעלים הוא שואל שאלות רבות על ההפלגה ואנחנו עונים באדיבות כמובן ולאחר מספר שעות הוא מבקש לשכור את שרותינו להעברה של סירתו. בשעות הערב המקדמות בדין מתקפה של יתושים החלטנו לעזוב את המרינה "הפסדנו במערכה אך ניצחנו בקרב"

עוזבים את המרינה אם הזנב בין הרגלים כולנו אכולים מעקיצות ומתחילים לעשות דרכינו לליסבון כ 200 מייל ההפלגה רצופה במיכשולים (מלכודות דייגים) ואנחנו בתצפית נאותה לאורך כך ההפלגה מתחמקים מכל המלכודות ומגיעים יום למחרת ברוח קלה למרינה קאשקאיש Marina de Cascais"" בפאתי ליסבון נקשרים למזח האורחים בגין השעה המוקדמת ומיד אם פתיחת המשרדים אנחנו נושמים שוב לרווחה שהזמנו מקום מראש כי זהו המקום האחרון המרינה מלאה לקראת החורף הקרב ובא.

מתדלקים ונקשרים למקום העגינה לאחר מספר סיבובים המרינה מאתרים את המקלחות הנהדרות את בתי הקפא אם האינטרנט הלא משובח ואת חדר הכביסה הנהדר. ושוב טיפול בסירה קשירה לשהייה ארוכה הוללת בלמים חבלי חרטום וירכתיים כנדרש ומיד יוצאים לתור את העיר באוטובוס תיירים. ליסבון היא עיר הבירה של פורטוגל עיר גדולה וחשובה עם נמלים פעילים מאד וצי דייגים גדול ופעיל. כך שקוו אחד של אוטובוס מסתבר כארבעה קווים ואנחנו חוזרים כמעט בחצות אחרי שטעמנו ממטעמי המקום והחכמנו בסיורים הממונעים והרגליים שעשינו. ביום השני עבודות תחזוקה פשוטות והחלפת משאבת ביל'ג של מנוע שמאל טיפול מנוע על ידי אנשי ולוו והשכרת אופנים סינגל ספיד ורכיבה לחוף הגלישה הנמצא במרחק של כ 20 ק"מ אימון מצוין לפני גלישת גלים על גלי צינור בגובה 2 מ לאורך של מאות מטרים ואולי אפילו קילומטרים (למעשה אורי גולש ואני מצלם ללא הרף).

יומיים עוברים כחץ מקשת ומחליפים חלק מהבעלים ומהצוות וממשיכים לכיוון גיברלטר אם עצירה קצרה ללילה במרינה רוטה" ROTA" ממול קדיז ""CADIZ מרחק 120 מיל מגיעים בשעות החשכה למרינה קשירה מהירה טיפול לסירה מקלחת ושנת לילה ערבה בין נחירה לנחירה. למחרת מוקדם בבוקר מתכוננים ליציאה בכדי להגיע לגיברלטר בשיא הגאות כאשר הזרם המזרחי (הזרם המשווה את הגבהים בין האטלנטי לים התיכון זורם ממערב למזרח בעצמה של כ 3-6 קשרים) ואליו מצטרפים זרמי הגאות והשפל(מחושבים) בעצמה של כ 3 קשרים ליום הנתון (SPRING גאות ושפל חזקים מופע ירח מלא) והרוח מערבית עדיין בעצמה של כ 15 קשר קונגלומרט של נתונים שמאפשר חציה מהירה ובטוחה של אחד מנתיבי השייט העמוסים בעולם ועדיין למרות מהירות מופלאה של כ 11 קשר הגלים הן בגובה של כ 3 מטרים מסודרים כמובן מאחורינו כמתוכנן. יוצאים מגיברלטר וממשיכים לכיוון מלגה למרינה קרובה בשם בנאלמדנה "Benalmdena Marina" מרחק כ 150 מיל מרוטה אבל בעיה ראשונה משרדי שמרינה נפתחים רק בעשר בבוקר ואנחנו מתעכבים שלא כמתוכנן כמעט עד אחת עשרה ואם חלון הזדמנויות קצרצר לעבור בצורה בטוחה את מיצרי גיברלטר בגלל שהתחזית מבשרת שהרוחות מסתובבות לכיוון מזרח ומעלות גלים קצרים ונבזים מול חרטום הסירה וגם זרמי הגאות והשפל לא יחכו לנו.

יוצאים לדרך ובכדי לחסוך מעט זמן וגם בגין רוח חלשה מאד מפליגים במפרש משולב במנוע במהירות ממוצעת של 7.5 קשרים מגיעים לגיברלטר בשעות אחר הצהרים מרחק של כ 50 מייל כשלוש שעות אחרי שיא הגאות הזרמים שניהם עדיין מאחורינו והרוח למזלנו הרבה חלשה מאד עדיין הגלים במעבר כשלושה מטר אבל המעבר עובר באופן חלק כשאר אנו מבחינים בדולפינים צבי ים והמון כלי שייט מסחריים שחוצים את המייצר התכנון הראשוני היה להיכנס לגיברלטר למרינה הספרדית אבל בגין מזג אויר שצפוי להשתנות באדיבות מכשיר ה INREACH שלי משנים את ההחלטה ויוצאים ישר לכיוון מלגה למרינה בנאלמדנה מגיעים בשעות הבוקר המוקדמות מבצעים גישת היקשרות לרציף אורחים מקבלים כרטיס למקלחות ולאחר טיפול קצר וארגון הסירה מתקלחים וחוטפים תנומה קלה עד שעת הפתיחה של משרדי המרינה.

מיד לאחר שעת הפתיחה מבצעים את הרישומים הנדרשים משנעים את הסירה לתידלוק ומיד לאחר מכן עוברים למקום העגינה הקבוע ליומים הבאים נפרדים מאחד מאנשי הצוות וממתינים לבעלים של הסירה שחגגו בארץ את בא השנה החדשה. בינתים יוצאים לסייר במלגה ושוכרים רכב ונוסעים לגברלטר לראות את הצוק ובעלי החיים היחודיים לו (קופים חלק מהמשפחה). עוברים להם יומיים במהרה והסירה מוכנה ליציאה אם בוקר יוצאים לאלמרימר מרחק כ 100 מיל ההפלגה עוברת לה בעצלתיים ולפנות בוקר נכנסים לאחת המרינות המסודרות והגדולות באירופה נקשרים לרציף האורחים שותפים את הסירה ונפרדים מאיש צוות נוסף שטס חזרה לארץ אם פתיחת משרדי המרינה מתבצע אישום מסודר ותשלום ובשעות אחר הצהרים אנחנו ממשיכים בדרכינו לא לפני שביקרנו סירה נוספת של חניך יקר " אקונהמטטה" שמוספנת במרינה ומיועדת להעברה לארץ בחודש נובמבר.

אנחנו שמים פעמינו ל קרטחינה "Yacht Port Cartagena" מרינה קטנה וצפופה בתוך עיר לא גדולה אבל מקסימה כ 100 מיל מאלמרימר מגיעים לפנות ערב ברוחות חלשות ומתבקשים לבצע כניסה צפופה ומדויקת למקום עגינה הקרוב מאד לעיר בגין מזג אוויר הצפוי להיות סוער ביומיים הבאים מחליטים לעשות כביסות ולתור את העיר לאורכה ורוחבה וכן לרכוש מספר דברים עבור הסירה. כמובן שטועמים ממטעמי המקום ומכיוון שאנו בעיירה יחודית שמבוססת על תיירות אנו מגלים מאכלים וממתקים אותנטיים למקום. מצטיידים במים ומזון ולאחר שוך הסערה ממשיכים בדרכינו ל אליקנטה " Puerto De Alicante" פה מגלים בפעם הראשונה טעם מר של עגינה יקרה בסך של מעל 200 יורו עלות מקבילה למה ששילמו עבור ארוחת גורמה במסעדת שף כולל יין ושתייה בעיר הקרובה. למחרת בבוקר מחליטים מעט כעוסים לצאת לכיוון דניה אבל לאחר התייעצות קצרה והתבוננות בתחזית מחליטים להפליג ישר למרינה ולנסיה מרינה שאירחה את תחרות האמריקאן קאפ ה 32 וכיום מרינה של חמישה כוכבים צמודה לאחד מחופי הרחצה המדהימים שראינו מרחק של כ 180 מיל הזמן עובר בעצלתיים היום יום כיפור ואנחנו שטים בנחת ומגיעים למרינה בערבו של היום השני נכנסים וכרגיל עוגנים למספר דקות על רציף האורחים מבצעים את הרישום הנדרש והתשלום ומיד ממשיכים למקום העגינה הקבועה בו תישאר הספינה מספר שבועות עד הלג הבא.

פה מסתיים סיפורינו להפעם 30 ימי הפלגה.. כ 1500 מיל ימי אבל תם ולא נישלם הסירה צריכה להגיע לארץ ואנחנו נעדכן בהמשך.... מקווים שנהנתם ונמשיך לשתף אותכם ממסעותינו ברחבי העולם בתקווה שחלקכם ירצה לקחת חלק פעיל בהפלגות. המשך שנה נהדרת לכולם